Infótömeg :)

 2010.01.27. 20:00

1. CSUKLYÁK

2. Február 1-én 17:00tól van szülői, de akinek a szülei tudnak légyszíves jöjjenek 16:45re a 310es terembe!

3. NYAKKENDŐK

4. Az érettségis lap mellé a már meglévő nyelvvizsgád bizonyítványának fénymásolatát nem kell csatolni!

5. A DSD-vel kapcsolatban az az álláspont jelent meg hivatalosan, hogy amennyiben mind a 4 részből C1-ed van akkor felsőfokút kapsz, ha akár csak egy B2-d is van akkor csak középfokút...SGV annyit tett hozzá, hogy megpróbálnak felsőfokút kicsikarni annak, akinek 3 C1-es és 1 B2-es eredménye van.

6. A magyar tételeket közös megegyezés alapján akkor közösen dolgozzuk ki, légyszíves mindenki küldje el az e-mail címemre (mdudu@citromail.hu) a kapott tételét kidolgozva február 28-ig! Akitől nem kapok tételt, annak nem fogom elküldeni a többiek által kidolgozott tételeket, szerintem ez így igazságos:P Hogy ki melyiket kapja véletlenszerűen jött ki, remélem mindenkinek megfelel. Gondolom egy oldal elég mindegyikhez, a nyelvtan talán kevesebb.

A. Kitti: A nyelv mint jelrendszer (elküldve), Az emberi lét értelmezése Pilinszky János költészetében

Vanda: A beszéd mint cselekvés (elküldve)

B. Barbi: Az emberi kommunikáció nem nyelvi formái, Ady Endre szerelmi lírája (elküldve)

Büki: Jelek, jelrendszerek a nyelvi és nem nyelvi közlésben

Lili: A kommunikáció tényezői és funkciói (elküldve), Gyermeki és felnőtt látásmód Karinthy F. kisepikájában

Tünde: Az uráli-finnugor nyelvrokonság főbb bizonyítékai (elküldve), Mitikus-mesei látás és világteremtés Krúdy Gy. Szinbád-novelláiban

Viki: A nyelvtörténet forrásai, a nyelvemlékek, Az egyén lehetőségei Örkény I. Tóték című drámájában

Ádám: A nyelvújítás

Réka: A nyelvváltozatok, Az emlékezet megalkotása, nyelvi megformálása Oravecz I. Halászóember című kötetében

Kardos: A tömegkommunikáció leggyakoribb műfajai és hatáskeltő eszközei

Niki: A leggyakrabban használt egynyelvű szótárak

Robi: A magánhangzók és mássalhangzók rendszere, a hangok találkozása és helyesírásuk, A városi kisember ábrázolása Gogol elbeszéléseiben

M. Kitti: A magyar helyesírás alapelvei

Kármen: A szöveg szóban és írásban

Ober: A szövegösszetartó erő, jelentésbeli és grammatikai kapcsolóelemek

Tibi: A szónoki beszád változatai, Értékrendek összeütközése Szophoklész Antigoné című tragédiájában

Zsombor: Az érvelő szöveg felépítése (elküldve)

Nyész: A tudományos-szakmai stílus ismérvei, minősége

Flóra: A nem nyelvi stíluseszközök, A szereplők viszonyai, konfliktusaik Madách I. Az ember tragédiája című művében

Panna: A jövőről szóló látomások Petőfi költészetében, A megfilmesített irodalom: Örkény I. Tóték-Fábri Z. Isten hozta őrnagyúr!

Ákos: Számvetés-versek Arany kései lírájában

Letti: A világ és én kettőssége Szabó Lőrinc költészetében, Mulandóságtudat és harmóniakeresés Csorba Gy. lírájában

R. Zsófi: Babits ars poeticái

Kata: Jelek, jelrendszerek a nyelvi és nem nyelvi közlésben (elküldve), Kosztolányi kései költészete

Heni: Ön- és létértelmezés József Attila kései lírájában

Timi: Berzsenyi elégiaköltészete

Szőke: A dzsentri megjelenítése Móricz regényvilágában

Vera: Logikai és grammatikai viszonyok az összetett mondatokban, Az elidegenítő kispolgári magatartás megjelenítése Kafka Az átváltozás vímű novellájában

Amit még nem vettünk, ott persze egy kis késés belefér!

7. Aki szeretne hétfőn színházba jönni a M. Kittinél jelezze, illetve a 300 ft-t is ő gyűjti!

 

Mára ennyi:D

 

Címkék: német irodalom érettségi nyelvtan nyelvvizsga osztály középszint tétel dsd kidolgozott

A bejegyzés trackback címe:

https://babits06c.blog.hu/api/trackback/id/tr331707400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása